Erityisruokavalioiden tarkastaminen

Erityisruokavalio

Tampereen kaupungin ohjeistus

Selvitys erityisruokavaliosta -lomake

Hei kaikille huoltajille - tiedoksi koulumme henkilökunnalle

Ystävällisesti

Tiina Haanpää

rehtori

Olemme tarkistaneet yhteistyössä keittiön kanssa koulumme oppilaiden allergiaruokavalioselvityksiä. Osa niistä on vanhentuneita tai puutteellisia.

Tampereen kaupungin ohjeistuksen mukaan huoltajan vastuulla on erityisruokavaliotietojen ajan tasalla pitäminen lukuvuoden aikana. Päivitetty erityisruokavalioselvitys turvaa oikean ja tarkoituksenmukaisen koululounaan oppilaalle.

Merkittäviä oireita aiheuttavasta ruoka-allergiasta huoltaja/oppilas toimittaa koulun keittiölle lääkärin tai ravitsemusterapeutin täyttämän ja allekirjoittaman Selvitys erityisruokavaliosta – lomakkeen. Selvityksen erityisruokavaliosta kirjoittaa lapsen/oppilaan ruoka-allergiaa hoitava terveydenhuollon taho.

Pyydämme teitä toimittamaan

a)   terveydenhuollon päivittämän selvityksen allergiaruokavaliosta koulun keittiöön mikäli sille on vielä tarvetta TAI

b)   ilmoittamaan koulun keittiöön viimeistään 14.9.2018 mennessä, jos erityisruokavaliolle ei ole enää tarvetta

Lomake on toimitettava koulun keittiöön syyslomaan 12.10.2018 mennessä. Mikäli lomaketta ei toimiteta, oppilaalle tarjotaan perusruokalistan mukainen lounas. Tampereen kaupungin ohjeet erityisruokavalioista löytyvät alla olevasta osoitteesta